Konkurs rzutu młotem z udziałem największych gwiazd tej konkurencji będzie głównym punktem tegorocznej odsłony Memoriału Czesława Cybulskiego. Na Stadionie POSiR Golęcin nie zabraknie również rywalizacji na bieżni i skoczniach. Bilety na wydarzenie są dostępne na platformie ToBilet.pl.
Historia toru regatowego na jeziorze Maltańskim sięga 1917 r., kiedy to ogłoszony został przez grupę poznańskich patriotów konkurs na ośrodek sportowy dla młodzieży. Nie przypadkiem wybrano tereny maltańskie – właśnie tu w czasach pruskiej okupacji zbierała się poznańska młodzież, aby pod kierunkiem instruktorów „Sokoła” uprawiać różne sporty. Niestety na realizację tego zamierzenia trzeba było czekać prawie 35 lat. W 1952 roku na Malcie odbyły się wielkie międzynarodowe regaty wioślarskie i kajakowe, rozgrywane w ramach Festiwalu Młodzieży i Studentów.
Obiekt od razu uzyskał uznanie przede wszystkim ze względu na niepowtarzalną, idealną wręcz lokalizację – regatowy akwen położony jest niemal w centrum miasta, na skraju obszernych terenów zielonych. Liczne hotele i domy akademickie gwarantują zróżnicowany standard zakwaterowania i wyżywienia, a Poznań jako miasto tradycyjnych międzynarodowych targów posiada znakomite połączenia komunikacyjne z całą Europą i światem.
Ponieważ tor regatowy w pewnym momencie przestał wypełniać standardy międzynarodowe dla rozgrywania regat we wioślarstwie i kajakarstwie, w latach 1981-1990 przeprowadzono jego gruntowną modernizację, łącznie z pogłębieniem całego jeziora, umocnieniem brzegów i wybudowaniem nowych obiektów obsługi toru. Modernizację przeprowadzono dzięki uporowi garstki działaczy z ówczesnym prezydentem miasta Poznania Andrzejem Wituskim na czele. Zamiary te zostały wykonane w oparciu o koncepcję, projekty i pod nadzorem byłego zawodnika – wioślarza Akademickiego Związku Sportowego w Poznaniu, Mistrza Polski we wioślarstwie – architekta Klemensa Mikuły. Kilkunastoletni staż wioślarza wyczynowego, który startował na różnych torach i w różnych warunkach, uwidacznia się szczególnie w funkcjonalności i wyposażeniu pomieszczeń dla zawodników, sędziów i obsługi toru. Nic więc dziwnego, że obiekt jest dzisiaj nie tylko piękny ale przede wszystkim bardzo funkcjonalny.