Osoby niekorzystające z noclegu będą miały możliwość skorzystania z sanitariatów, miejsca do przebrania się i pozostawienia swoich rzeczy na czas trwania konferencji i/lub dodatkowych aktywności.
Tematyka i moderatorzy konferencji
Nowe czasy, nowe obyczaje. Polski rynek biegowy A.D. 2023
Moderator: Grzegorz Kita
- Tendencje i trendy. Sprzeczne sygnały dot. frekwencji i cen.
- Nowe wyzwania: adaptacja, elastyczność, myślenie „out of the box”
- Komunikacja! Co nią jest, a co nie jest? Deformacje, potencjał, nadzieja.
- Misterium ceny. Strategia, kalkulacja, formuła, skład pakietu uczestnika.
- Nastawienie produkcyjne a marketingowe. Fabryka czy sklep?
- Holistyczne podejście do budżetu imprezy. Dywersyfikacja przychodów jako dogmat a nie przymus.
- Biegowa bańka. Nowe grupy docelowe. Synergia zamiast alienacji.
Spirala kosztów organizacji imprez biegowych
Moderator: Marcin Dulnik
- Źródła i przyczyny wzrostu kosztów organizacji imprezy biegowej.
- Możliwości i sposoby ograniczania kosztów organizacyjnych (uboższy pakiet startowy, mniejsze nakłady na promocję, mniej atrakcji dla uczestników, wspólne zakupy kilku organizatorów, inne).
- Przerzucanie części kosztów na biegaczy i potencjalne konsekwencje takich działań (częściowo odpłatne elementy pakietu startowego, odpłatna pasta party, odpłatne atrakcje dodatkowe, inne).
- Partycypacja w kosztach organizacyjnych innych podmiotów rynkowych (samorządy, sponsorzy). Możliwości, bariery i sposoby ich pokonywania.
Odbudowa frekwencji na imprezach biegowych po pandemii
Moderator: Grzegorz Kuczyński
- Przyczyny spadku frekwencji na imprezach biegowych. Kto przestał startować i dlaczego?
- Migracja zawodników biegów ulicznych do innych aktywności (biegi górskie, triathlony, biegi na orientację, OCRy, trekking, inne). Skala zjawiska i tendencje na najbliższe lata.
- Sposoby zachęcania biegaczy, którzy zaprzestali startów do powrotu na biegi masowe.
- Wychowanie nowych biegaczy – czym zachęcić do startów początkujących biegaczy, którzy jeszcze nie startują w biegach masowych?
Idzie nowe, czyli zmiany w zachowaniach biegaczy
Moderator: Agnieszka Korpal-Muszyńska
- Zachowania i oczekiwania biegaczy przed pandemią i po pandemii. Co się zmieniło i jakie są tego przyczyny? Różnice i podobieństwa biegaczy pokolenia X,Y i Z.
- Nowe pokolenia biegaczy. Jak zachęcać do biegania dzieci i młodzież (co jest dla nich wartością, jak się z nimi komunikować, skąd ich pozyskiwać, co proponować itp.).
- Biegacz zdigitalizowany. Wpływ nowych technologii i social mediów na zachowania biegaczy.
- Społeczność biegaczy. Homogeniczna zbiorowość wyznająca wspólne wartości, czy indywidualne, niezależne od siebie jednostki? Co się zmienia i jak wykorzystać ten fakt w budowaniu relacji organizatora imprezy z biegaczami?
- Rola Social Mediów w marketingu biegowym. Dynamiczne zmiany w świecie SM oraz ich wpływ na społeczność biegową.
Bieganie, a profilaktyka zdrowotna
Moderator: Sławomir Marszałek
- Intensywność i regularność biegania, a zdrowie (fizyczne i psychiczne) biegacza. Fakty i mity na temat wpływu biegania na stan zdrowia biegacza.
- Biegi długodystansowe (maratony, ultramaratony) a zdrowie zawodnika. Skutki krótko i długookresowe czyli jak biegać, aby nie zniszczyć organizmu?
- Wpływ profilaktyki zdrowotnej na formę i dobrostan zawodnika, czyli fizjoterapia i odnowa biologiczna jako element treningów biegaczy.
- Prozdrowotne walory biegania wśród dzieci i osób w wielu senioralnym. Model LLR, czyli Long Life Running.
Działalność klubów biegacza w Polsce
Moderator: Tomasz Makowski
- Zakres działalności klubów biegacza, co kluby mają lub mogłyby mieć do zaoferowania swoim członkom?
- Przyczyny spadku popularności klubów biegacza w Polsce i sposoby jej odbudowy.
- Rola lidera w klubie biegacza. Integracja biegaczy, budowanie atmosfery, autorytet i charyzma lidera.
- Współpraca organizatorów biegów z klubami biegacza. W jakim zakresie, w jakim celu, potencjalne korzyści dla każdej ze stron.
Digitalizacja na rynku imprez biegowych
Moderator: Marek Dudziński
- Jak nowe technologie zmieniają imprezy biegowe, czyli kreowanie wartości dla biegaczy za pomocą nowinek technologicznych.
- Możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji i rozszerzonej rzeczywistości na rynku imprez biegowych.
- Digitalizacja imprezy biegowej – realna obniżka kosztów, czy tylko ciekawostka dla biegaczy?
- W jakim zakresie urządzenia elektroniczne, aplikacje, platformy internetowe zmieniają zachowania i zwyczaje biegaczy? Konsekwencja dla organizatorów imprez biegowych.
Obszary współpracy PZLA z organizatorami imprez biegowych
Moderator: niebawem ujawnimy :)
- Rola i miejsce imprez biegowych w strategii rozwoju PZLA.
- Możliwości współpracy z organizatorami imprez biegowych z perspektywy PZLA.